Cradle Audio The God Particle Limiter Plugin kor eng

크레이들 오디오사의 더 갓 파티클 이라는 리미터를 소개합니다.

저도 최근에 발견한 리미터인데 해외에서는 매우 핫한 플러그인 이더군요.

가격도 생각보다 현실적인 가격이라서 좋습니다.

이 플러그인의 장점 중 하나는 저역의 글루감이 매우 좋다고 합니다.

초보자 분들을 위해 풀어서 설명해 드리자면 저역의 하모닉스가 매우 잘 어우러져 사운드가 정리되는 것을 뜻합니다.

SSL G comp 도 사실 그런 역할을 해주는데 이 리미터도 머지안아 저의 플러그인 서랍에 들어올 것 같습니다. ㅋ

초보자 분들을 위해 리미터의 역할을 정리해 보겠습니다.

리미터는 오디오 프로덕션의 믹싱 및 마스터링 프로세스에서 중요한 역할을 합니다. 주요 기능은 사운드의 다이나믹 레인지를 조절하고 사운드의 최고치를 초과하지 않도록 하는 것입니다. 리미터는 최종 믹스에서 왜곡, 클리핑 또는 과부하를 유발할 수 있는 오디오 신호가 너무 커지는 것을 방지하기 위해 사용됩니다. 다음은 믹싱에서 리미터의 주요 역할입니다.

  1. 다이내믹 레인지 제어: 오디오 신호의 다이내믹 레인지는 사운드의 가장 조용한 부분과 가장 큰 부분 간의 차이를 나타냅니다. 리미터는 신호의 피크를 줄여서 가장 높은 진폭을 효과적으로 “제한”함으로써 이 범위를 컨트롤 하는 ​​데 도움이 됩니다. 이 프로세스는 오디오 신호가 원하는 음량 범위 내에서 유지되도록 하여 지나치게 크거나 조용한 요소를 방지합니다.
  2. 클리핑 방지: 오디오 신호가 시스템이 처리할 수 있는 최대 레벨을 초과하면 클리핑이 발생하여 왜곡 및 원치 않는 아티팩트가 발생합니다. 리미터는 출력 한계치를 설정하여 신호가 해당 레벨을 초과하지 않도록 하여 클리핑 문제를 방지합니다.
  3. 라우드니스 최대화: 마스터링 맥락에서 리미터는 종종 왜곡을 일으키지 않고 트랙의 전체 라우드니스를 최대화하는 데 사용됩니다. 피크를 부드럽게 제어함으로써 리미터는 사운드의 음량을 증가시켜 다른 상업용 레코딩과 경쟁할 수 있도록 합니다.
  4. 믹스 글루: 리미터는 믹스의 서로 다른 요소를 함께 “접착(글루)”하여 응집력 있고 세련된 사운드를 생성할 수 있습니다. 개별 트랙의 다이내믹과 전체 믹스를 제어함으로써 리미터는 최종 제품에 보다 균일하고 통일된 느낌을 줄 수 있습니다.
  5. 오디오 장비 보호: 리미터는 오디오 신호의 과도한 수준으로 인해 발생할 수 있는 손상으로부터 스피커, 앰프 및 기타 오디오 장비를 보호하는 안전 메커니즘 역할을 할 수 있습니다.

믹싱 과정에서 리미터를 신중하게 사용하는 것이 중요합니다. 리미터를 과도하게 사용하거나 너무 공격적으로 설정하면 펌핑, 또는 “찌그러지는” 사운드와 같은 바람직하지 않은 효과가 발생하여 믹스의 전반적인 품질과 음악성에 부정적인 영향을 미칠 수 있습니다. 숙련된 오디오 엔지니어는 오디오 신호의 무결성과 선명도를 유지하면서 다이내믹 레인지를 유지하기 위해 균형 잡히고 신중한 접근 방식의 일부로 리미터를 사용합니다.

Introducing Cradle Audio’s limiter called The God Particles.

It’s a limiter I recently discovered, and it’s a very hot plug-in overseas.

The price is also good because it is more realistic than expected.

One of the strengths of this plug-in is that the low-frequency glue is very good.

For beginners, it seems that the harmonics of the low range are very well harmonized and the sound is organized.

SSL G comp actually does that, and I think this limiter will be in my plugin drawer soon. lol

For beginners, let’s summarize the role of limiters.


Limiters play a crucial role in the mixing and mastering process in audio production. Their primary function is to control and regulate the dynamic range of a sound signal, ensuring that it doesn’t exceed a certain threshold level. Limiters are widely used to prevent audio signals from becoming too loud, which can cause distortion, clipping, or overload in the final mix. Here are the key roles of limiters in mixing:

  1. Dynamic Range Control: The dynamic range of an audio signal represents the difference between the quietest and loudest parts of the sound. Limiters help control this range by reducing the peaks of the signal, effectively “limiting” the highest amplitudes. This process ensures that the audio signal remains within a desired loudness range, preventing any excessively loud or quiet elements.
  2. Preventing Clipping: When an audio signal exceeds the maximum level that the system can handle, it results in clipping, causing distortion and unwanted artifacts. By setting a specific output ceiling, a limiter ensures that the signal does not surpass that level, preventing any clipping issues.
  3. Maximizing Loudness: In the context of mastering, limiters are often used to maximize the overall loudness of a track without causing distortion. By gently controlling the peaks, a limiter can increase the perceived loudness of the track, making it competitive with other commercial recordings.
  4. Glueing the Mix: Limiters can help “glue” together different elements of a mix, creating a cohesive and polished sound. By controlling the dynamics of individual tracks and the mix as a whole, a limiter can give a more uniform and unified feel to the final product.
  5. Protecting Audio Equipment: Limiters can act as safety mechanisms, protecting speakers, amplifiers, and other audio equipment from potential damage caused by excessive levels in the audio signal.

It is essential to use limiters judiciously during the mixing process. Overusing limiters or setting them too aggressively can result in undesirable artifacts like pumping, breathing, or a “squashed” sound, negatively impacting the overall quality and musicality of the mix. Skilled audio engineers use limiters as part of a balanced and thoughtful approach to maintain the dynamic range while preserving the integrity and clarity of the audio signal.

믹싱아트의 믹싱 개인레슨은 일반적인 학원과 차원이 다릅니다. 오랜기간 연구된 실전적이며 강력한 커리큘럼으로 개인레슨을 위해 최적화된 방식으로 믹싱아트만의 노하우로 진행합니다. 이미 믹싱아트 개인레슨 수료한 레슨생 분들이 증명하고 있습니다. 믹싱아트 스텝으로 있다가 독립하여 엔터테인먼트 엔지니어로 활약중인 Steve Heo 엔지니어가 그 대표적 사례입니다. 여러분들의 실력도 1년 후면 필드의 실력파 엔지니어들과 실력을 나란히 할 수 있습니다. 물론 열정과 노력은 필수 입니다.

레슨안내 : https://mixingart.kr/mixing-lesson/